יום שני, 4 ביולי 2011

מתחם המלאכה
העבודה שלפניכם מציעה ארגון מחדש של מבני המלאכה בכך שהיא משלבת במבנה המסורתי את חלל התצוגה האלטרנטיבי .
שילוב מרחב מסחרי בתוך חלל בתי המלאכה, באופן של מעברים דינמיים מאפשר את מעורבות הצרכן בחוויית הייצור. שילוב זה בין ייצור ורכישה של המוצר מקנה לבית מלאכה ערך מוסף.   
הצגת המוצר סמוך לחלל הייצור מאפשר התאמה אישית על פי הזמנה יחידנית, ובכך מעניקה ללקוח חווית משתמש טובה יותר, רומנטית יותר. בנוסף בית המלאכה זוכה לאטרקטיביות מחודשת. 
 
   הסוגיה איתה אני מתמודדת הינה "מיעוט בתי המלאכה בשכונת פלורנטין. הגעתי לסוגיית מחקר זו מתוך תצפיות שביצעתי על בתי המלאכה באזור. גיליתי כי המצב כיום הוא שתהליך העשייה וייצור המוצר הנו מנותק מעיני הצרכן ואינו נגיש אליו. 
במהלך המחקר גיליתי כי העירייה ניתקה את המלאכה מהרחובות ההומים והראשיים בהם הצרכנים רוכשים את מוצריהם וכן הרחיקה אותם מעיניהם.


                                         
פרויקט זה באה לתת מענה לריחוק הקיים כיום בין תהליך הייצור לחוויות הקנייה. מענה זה יינתן על ידי עיקרון של עירוב שימושים של שתי פונקציות מסחר ומלאכה והקניית תשומת לב מרבית לכל אחד מתחומים אלו.






הפלטפורמה הקלה נכנסת בחלל אורבני שמשמש כיום כחניה בין בתי המלאכה ויוצרת מעבר מסחרי דינמי בעל עמדות תצוגה נגישות לבתי המלאכה המציגים.

                                         


אחת התכונות הבולטות של המתחם היא היותו מבוסס על סדרת אובייקטים אוטונומיים מקבילים, היוצרים ביניהם שפה אורבנית ודינמית. השינויים כוללים יצירת פלטפורמה קלה הבנויה ממשטח אחד שמתחלק למספר מפלסים היוצרים סירקולציה של מעברים ותצוגה. המעברים מתאפיינים בשקיפות מרחבית כך שמתאפשרת זרימה של צרכנים לעבר נקודת היעד שלהם ללא הכוונה כפויה ובכך לייעל את משך הביקור במקום.

כחלק מפרויקט זה אני רוצה לתת ליצרן הישראלי יתרון יחסי על ידי חיזוק מעמדה של התוצרת המקומית והבליט את הייחודיות שבה. פרויקט זה יהווה במה חדשה לבעלי המלאכה. 



בעוד תהליך הייצור ההמוני כגון הייצור בסין, הינו תהליך אשר מנוכר מעני הצרכן ואיננו עונה על צרכיו ודרישותיו של הצרכן הישראלי העכשווי הדורש מוצר יחידני ומותאם לצרכיו, הייצור באזור בתי המלאכה בסלאמה שם דגש על צורכי הצרכן וייצור מוצר איכותי מחומרי גלם איכותיים ותהליך יצור דקדקני.


במהלך תכנון המתחם השתמשתי בשני משטחים אחידים המתפרקים למספר מפלסים שעתידים לשאת את בתי המלאכה והצרכנים.




 המניפסט הטקטוני של פרויקט זה מושתת על עיקרון של מעבר מסחרי מוחשי הבנוי ממשטח אחד(דו מימדי)המתפצל ומתחלק למספר גדול של מפלסים(תלת מימד), הנגלים לצרכן ברגע כניסתו למתחם. דבר זה ייתן חוויות קנייה המקשרת את הצרכן לתהליך הייצור וכן תביא לנגישותו של הצרכן לעשייה ולמוצרים המיוצרים במתחם. 



בכדי לקשר את הצרכן ליצור רציתי ליצר מערכת שתניע את המוצרים בין בתי המלאכה ותחשוף את תהליך התהוותם.
מהלך גלגול המניפסט התחיל כאלמנט מניע מעלה ומטה ע"י מתיחה- קפיץ.

המשיך למערכת המשלבת תנועה מאונכת, מאוזנת וסיבובית בכדי לאפשר חופש תנועה מרבי.














שימוש האלמנט לסטנד תצוגה




המניפסט עבר גלגולים רבים מההבנה שאת תהליך הייצור קל לחשוף על ידי הובלת האנשים בחלל מאשר על ידי שינוע התוצרת.


עיקרון משטח שכזה הינו מבוסס על משטח אחד היוצר חלל רב מפלסים ועיקרון זה מובא עד הסטנדים שעליהם תלויים החומרים. 


משטח מתחלק כל פעם על פי צורך בצורה אחרת ומשמש את בתי המלאכה על פי צרכיו.












המתחם מעוצב בצורה היוצרת חוויות קנייה שונה בכל פעם שהצרכן נכנס למתחם, שכן כל משטח מסחרי נגיש לצרכן על ידי סירקולציה בין שאר המשטחים דבר אשר מקל על תהליך הקנייה תוך כדי חשיפה למגוון של מוצרים שונים במשטחים שונים בעלי מספר כניסות שונות לכל משטח. 





1.      מחקר זה, על כל שלביו, גרם לי להאמין כי הצרכן העכשווי מחפש עיצוב אישי וחוויות קנייה שונה החושפת תהליך ואותנטיות. הנני משוכנעת כי פרויקט שכזה יכול לחולל שינוי אמיתי באזור המסחר בסלאמה ולאושש את בתי המלאכה באזור וכן לתרום לעשייה המקומית. 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה